Літинська районна рада
Літинський район, Вінницька область

Звіт голови Літинської районної ради про діяльність районної ради за звітний період

Переглядів: 341

Шановні депутати та запрошені!

Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено щорічний звіт голови районної ради про свою діяльність та діяльність ради в цілому. Районна рада, як колегіальний орган, представляє спільні інтереси територіальних громад сіл та селища Літинського району. Тому все, що зроблено за звітний період, є результатом колективної праці кожного депутата, постійних комісій, президії районної ради, сесійної діяльності, роботи виконавчого апарату районної ради, співпраці з районною державною адміністрацією, селищною та сільськими радами, керівниками підприємств, установ та громадськості району.

Як голова районної ради, я прагнув організувати роботу так, щоб рада якомога ефективніше виконувала покладені на неї обов’язки, послідовно діяла у межах Конституції України, Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, інших нормативно-правових актів, Регламенту роботи районної ради, із врахуванням інтересів жителів району.

Як і передбачено законом, районна рада проводить свою роботу сесійно. Дотримуючись одного із основних принципів місцевого самоврядування – принципу гласності, ми завжди запрошували на сесії керівників органів місцевого самоврядування, начальників управлінь та відділів райдержадміністрації, представників громадських організацій, підприємств, установ та організацій, депутатів обласної ради, представників засобів масової інформації.

Упродовж звітного періоду проведено 5 сесій районної ради: 3 чергових та 2 позачергових, на яких розглянуто 90 питань, переважна більшість яких стосувалася бюджету, забезпечення соціально-економічного та культурного розвитку району.

На сесійних засіданнях прийнято 87 рішень, затверджено 14 програм, в тому числі 28 рішень про внесення змін і доповнень до раніше прийнятих, та 17 – про хід виконання рішень райради.

У звітному періоді на сесіях ради було підтримано 6 звернень, а саме:

· Звернення до головного управління Держгеокадастру про захист права жителів Пеньківської територіальної громади на громадський випас;

· Звернення до районної державної адміністрації про відсутність у деяких селах району магазинів, аптек, автобусного сполучення;

· Звернення до Вінницької обласної Ради та обласної державної адміністрації щодо включення в проект адміністративного поділу Вінницької області сіл: Лисогірка, Шевченка, Медведівка, Іванівці, Лука, Теси, Осічок, Кожухів, Лісне, Красносілка до Літинської об’єднаної територіальної громади;

· Звернення до українських операторів мобільного зв’язку про незадовільну роботу;

· Звернення до НКРЄКП, обласної Ради та обласної державної адміністрації щодо припинення незаконних дій ПАТ «Вінницягаз»;

· Звернення до Вінницької обласної Ради, Вінницької обласної державної адміністрації, Міністерства охорони здоров’я України щодо закриття лікарні.

У міжсесійний період я інформував вас про результати розгляду кожного з них. Тому, якщо ви не заперечуєте, не буду на них зупинятись.

Крім того, за цей період депутатами районної ради було висловлено 26 критичних зауважень з різних питань. Усі зауваження опрацьовувалися працівниками виконавчого апарату та надсилалися до виконавців. Отримані відповіді направлялися депутатам, які їх висловлювали в терміни, визначені законодавством.

Відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» виконавчим апаратом на сайті районної ради розміщувалися всі проекти рішень за 20 робочих днів до початку сесії. Крім того, вони попередньо вивчалися й обговорювалися на засіданнях постійних комісій та оприлюднювалися після проведення сесій. Згідно зазначених виконавців, всі рішення направлялись для відповідного реагування до структурних підрозділів районної державної адміністрації, підприємств, установ, організацій, комунальних закладів, селищної, сільських рад.

У звітному періоді активно працювала Президія районної ради, до складу якої входить голова районної ради, голови постійних комісій, представники депутатських груп та фракцій. За цей час проведено 5 засідань.

Президія, як дорадчий орган, забезпечувала ефективність роботи депутатського корпусу на пленарних засіданнях, опрацьовувала пропозиції, особливо щодо питань, які викликали зауваження та дискусії на засіданнях постійних комісій, узгоджувала остаточний порядок денний пленарних засідань.

Важливою складовою роботи районної ради є діяльність постійних комісій ради. Саме на їхніх засіданнях виконується значна частка роботи з розгляду питань.

У районній раді 7 скликання діє 4 постійних комісії.

З метою глибшого вивчення та обговорення питань, що виносяться на пленарні засідання, та враховуючи рекомендації депутатів, ми продовжуємо практикувати проведення спільних засідань постійних комісій. Та й на моє переконання, спільні засідання дають можливість депутатам детально опрацьовувати проекти рішень, щоб на пленарних засіданнях не виникало ніяких непорозумінь та суперечок під час їх ухвалення.

За звітний період проведено 17 засідань постійних комісій у тому числі 14 спільних. Розглянуто 545 питань, а саме: комісією з питань бюджету - 271 питання, освітянською комісією - 86 , з питань земельних відносин - 102, комісією з питань регламенту - 86 питань.

Налагоджено систематичний контроль за станом виконання ухвалених рішень. Наразі на контролі постійних комісій районної ради перебуває 54 рішення та 44 програми.

Шановні колеги!

Задля вироблення узгоджених пропозицій з питань діяльності місцевого самоврядування, обміну досвідом роботи створена та діє Координаційна рада з питань місцевого самоврядування при голові районної ради, до якої входять селищний та сільські голови. За звітний період проведено 4 засідання, на яких розглянуто 14 питань.

Шановні учасники сесії !

Маючи на меті налагодження тісної взаємодії, обміну досвідом та оперативного вирішення проблемних питань територіальних громад району практикуємо проведення нарад та семінарів з посадовими особами органів місцевого самоврядування.

В поточному році проведено 4 таких заходи з головами, секретарями, бухгалтерами та землевпорядниками сільських та селищної рад.

Для підвищення кваліфікаційного рівня значна частина посадових осіб районної, сільських та селищної рад направлялася на навчання до Центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування Вінницької області та до Навчально-методичного центру цивільного захисту з безпеки життєдіяльності Вінницької області.

Шановні колеги, у звітному періоді керівництвом районної ради неодноразово проводилися інші заходи з питань, які стосуються вирішення проблем нашого району. Крім того хочу зауважити, що 15 травня у Києві мною взято участь у зустрічі, проведеній Комітетом Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування, на якій було обговорено актуальні питання співпраці органів місцевого самоврядування та органів державної влади в умовах децентралізації.

Маючи можливість бути присутнім серед депутатів Верховної Ради України, чиновників високого рівня з Кабінету Міністрів України, я озвучив коло проблемних питань, які існують в нашому районі та переконливо просив надати допомогу у їх вирішенні. Це і відсутність централізованого водовідведення в смт. Літин, ремонт місцевих доріг, виклики реформи освіти та медицини ( запровадження госпітальних округів), а також взаємовідносини районних рад та об’єднаних територіальних громад щодо зон відповідальності та розподілу коштів.

Шановні депутати!

Протягом звітного періоду практично в усіх населених пунктах району відбулися загальні збори громадян за місцем проживання. Керівництво та працівники районної ради взяли участь у більшості з них. У свою чергу, я дякую усім, хто долучився до спілкування із жителями району, та наголошу, що у наступному році також будуть проходити сходи громадян, тому прошу депутатів районної ради взяти активну участь у них та не залишатися осторонь тих проблем, що виникають у громадах.

На виконання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» працівниками виконавчого апарату розроблені та діють у районній раді:

· Положення про порядок передачі в оренду майна спільної власності територіальних громад Літинського району;

· Методика розрахунку і порядок використання плати за оренду майна спільної власності;

· Типовий договір оренди майна;

· Порядок проведення конкурсу на право оренди майна спільної власності територіальних громад сіл та селища Літинського району.

Ці регуляторні акти спрямовані на забезпечення прозорості, зменшення витрат часу на укладання договорів оренди комунального майна.

Значна робота проводилася з вирішення питань, пов’язаних з комунальною власністю.

До об’єктів спільної власності територіальних громад Літинського району належать 19 закладів, установ та підприємств.

Протягом звітного періоду працівниками виконавчого апарату було вивчено, підготовлено і винесено на розгляд сесій районної ради 35 проектів рішень щодо забезпечення життєдіяльності територіальних громад району з комунальних питань та підготовлено 10 розпоряджень голови районної ради щодо управління об’єктами спільної комунальної власності.

На сьогодні 23 об’єкти комунального майна передано в оренду, а саме закладами охорони здоров’я у звітному періоді надано в оренду - 3 об’єкти нерухомості, закладами освіти - 6 об’єктів нерухомості, закладами культури - один об’єкт нерухомості та районною радою - 13 об’єктів нерухомого майна. Відповідно до прийнятих нормативних документів щодо оренди майна спільної комунальної власності сіл, селища Літинського району у розпорядженні орендодавців залишається 70 відсотків коштів від здачі в оренду нерухомого майна, решта 30 відсотків сплачується до районного бюджету.

Від здачі в оренду нерухомого майна у звітному періоді надійшло коштів в сумі 103,5 тис. грн., у тому числі до районного бюджету – 18,2 тис. грн. та бюджетів установ і закладів районну – 85,3 тис.грн. За кожною процедурою передачі в оренду комунального майна районною радою здійснюється відповідний контроль.

Варто зазначити, що на виконання чинного законодавства України в 2019 році, проведено два конкурси на зайняття вакантних посад: директора опорного закладу середньої загальної освіти І-ІІІ ст. с. Багринівці Літинської районної ради та КНП «Літинська центральна районна лікарня Літинської районної ради». За результатами засідання конкурсних комісій було визначено переможців на зайняття вакантних посад.

Вважаю за доцільне звернути вашу увагу на проблемні питання роботи деяких комунальних закладів, а саме комунального підприємства «Архбудсервіс» та комунального закладу «Літинська районна аптека».

Питання припинення діяльності КП «Архбудсервіс» вже виникало в попередніх роках. Причиною того є специфіка сфери діяльності підприємства та те, що в сьогоднішніх умовах досить важко конкурувати з фізичними особами підприємницької діяльності, які надають аналогічні послуги, сплачуючи до бюджету значно менші податки. В поточному році ми з вами декілька раз на засіданнях постійних комісії та сесії районної ради заслуховували звіт та інформацію керівника КП «Архбудсервіс» Бабійчука М.Г. щодо шляхів та перспектив розвитку підприємства сподіваючись на те, що його робота налагодиться.

Однак, як то кажуть, «дива не трапилося». Тому в другому кварталі поточного року ми з вами прийняли рішення про початок процедури ліквідації КП «Архбудсервіс», яка триває понині.

Стосовно КЗ «Літинська районна аптека».

Ще з 2016 року увагу депутатського корпусу районної ради привернув низький прибуток закладу. Тому рішенням 7 сесії райради від 17.06.2016 року № 41 керівника аптеки Мотельницького С.В. було зобов’язано оптимізувати чинну систему для ведення обліку та продажу лікарських засобів та вжити ряд інших заходів.

Завдяки прийнятому рішенню, ситуацію вдалося дещо покращити. Однак, починаючи з 2018 року надходження до бюджету та прибуток закладу знову суттєво зменшилися.

Тому, як ви пам’ятаєте, ми неодноразово заслуховували керівника на багатьох засіданнях постійних комісії та сесіях, надавали різні рекомендації та очікували на його відповідне реагування.

Доведу до вашого відома, що четвертого грудня 2019 року на засіданні бюджетної комісії депутати розглядали фінансові плани комунальних установ, підприємств та організацій на 2020 рік, і Літинської районної аптеки в тому числі.

Як виявилося, на 2020 рік керівник аптеки задекларував лише 18,7 тис.грн. (зазначу для порівняння – в 2016 році цей показник сягав майже 100 тисяч) чистого прибутку до районного бюджету. Це, так би мовити, вжив заходів після всіх пропозицій та рекомендацій. Звісно, такий стан речей не влаштував членів бюджетної комісії. Як наслідок, фінансовий план не був затверджений, а керівник вчергове отримав доручення переглянути прогнозні показники та вжити заходи щодо збільшення прибутку.

Шановні колеги!

В сьогоднішніх умовах для забезпечення життєдіяльності територіальних громад нам необхідно максимально залучати позабюджетні кошти. А одним з основних пріоритетів у роботі районної ради залишається участь у різноманітних конкурсах та грантових програмах.

Ми систематично співпрацюємо з Вінницькою обласною Асоціацією органів місцевого самоврядування в напрямку написання проектів розвитку територіальних громад та їх успішній реалізації. Як приклад, сільськими та селищною радами за допомоги працівників виконавчого апарату райради для участі в 16 обласному конкурсі проектів розвитку громад цього року було підготовлено та направлено 18 проектів.

За результатами рішення конкурсної комісії 6 поданих проектів Багриновецькою, Громадською, Івчанською, Микулинецькою та Уладівською сільськими радами було визнано переможцями, що дало можливість залучити з обласного бюджету понад 420 тисяч гривень.

Цьогоріч було проведено запроваджений нами в сьомому скликанні четвертий районний Конкурс проектів розвитку територіальних громад, переможцями якого стали вісім громад (Багриновецька, Бірківська, Громадська, Кулизька, Кожухівська, Літинецька, Уладівська сільські та Літинська селищна ради) , які за рішенням конкурсної комісії отримали із районного бюджету майже 300 тис. гривень. У наступному році ми плануємо ухвалити бюджет районного конкурсу один мільйон гривень.

Користуючись нагодую, я щиро дякую керівникам територіальних громад району за активну роботу із залучення інвестицій у розвиток своїх громад.

Шановні учасники засідання!

Свою позитивну роль в налагодженні ефективної роботи районної ради відіграє виконавчий апарат ради. Протягом року працівники апарату здійснювали організаційне, правове, інформаційне, аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності районної ради, постійних комісій, президії районної ради, забезпечували взаємодію з органами виконавчої влади.

Значна увага працівниками виконавчого апарату приділялася роботі із документами. Здійснювалося загальне діловодство відповідно до вимог інструкції з діловодства. У звітному періоді до Літинської районної ради надійшло та опрацьовано 420 документів. Підготовлено та направлено в різні установи, організації, підприємства 242 документи. А відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» у звітному періоді в межах своїх повноважень мною було видано 115 розпоряджень.

Відповідно до графіка, затвердженого головою райдержадміністрації, в третьому кварталі поточного року експертною комісією районної ради самостійно було проведено науково-технічне опрацювання та упорядкування 82 справ. Це дало змогу зекономити близько 15 тис. грн. бюджетних коштів.

Крім того, з метою надання методичної та практичної допомоги посадовим особам органів місцевого самоврядування виконавчим апаратом районної ради здійснювалися виїзди безпосередньо в сільські ради району, під час яких вивчався стан справ щодо дотримання посадовцями чинного законодавства у повсякденній діяльності. За результатами виїздів було детально проаналізовано роботу сільських рад та підготовлено аналітичні довідки для вжиття відповідних заходів.

Серед усіх напрямів діяльності голови районної ради, визначених чинним законодавством, особливе місце відведено організації роботи з розгляду звернень громадян та забезпечення їх особистого прийому керівництвом ради.

Відповідно до Закону України «Про звернення громадян» мною проводився прийом громадян не лише у чітко визначені дні згідно з графіком, але й при необхідності щоденно. Неодноразово я здійснював виїзні прийоми громадян в населених пунктах району.

За звітний період до районної ради надійшло більше двохсот письмових та усних звернень. Зауважу, що всі звернення розглядалися вчасно, а заявники у визначені законодавством терміни інформувалися про результати їх розгляду.

Декілька слів скажу про звернення громадян, які стосувалися допомоги важкохворим жителям нашого району та учасникам ООС та АТО. Шановні депутати, дякуючи вашій підтримці, вдалося частково вирішити ці соціально-значимі питання та надати адресну грошову допомогу хворим, що проходять процедуру гемодіалізу у розмірі 160 тисяч гривень, а також виділити 30,6 тис. грн. на зубопротезування учасникам антитерористичної операції відповідно до їхніх звернень.

Маючи на меті підтримати військовослужбовців, які, не шкодуючи власного здоров’я та життя, оберігають рідну землю від російського агресора, районна рада затвердила районну програму підтримки учасників ООС та АТО та членів їх сімей, завдяки чому у 2019 році їм було виділено 120,4 тисяч гривень та 117 тис. грн. для районної спілки учасників АТО.

Користуючись нагодою, я висловлюю щиру подяку від депутатського корпусу районної ради жителям району за матеріальну та моральну підтримку наших захисників.

Що стосується надання депутатами районної ради допомоги соціально-незахищеним жителям територіальних громад, то з цією метою в 2019 році було затверджено депутатський фонд у розмірі 330 тисяч гривень.

За 11 місяців 2019 року депутатами районної ради використано для надання матеріальних допомог жителям районну 280 тис. гривень. На сьогоднішній день залишок невикористаних коштів становить 50 тис. гривень.

Шановні друзі! У своїй щоденній роботі та роботі районної ради першочергову увагу надаю питанням соціального та економічного розвитку району, і зрозуміла річ, що завдяки залученню коштів державного бюджету та виділення коштів з районного та сільських бюджетів, нам вдалося виконати певний об’єм робіт, які цьогоріч були заплановані. А саме:

1. Придбання для КНП «Літинська ЦРЛ» сучасного рентген-апарату – 3 мільйона 500 тисяч гривень;

2. Ремонт рентгенологічного кабінету КНП «Літинська ЦРЛ» – 98 тис.грн.;

3. Співфінансування будівництва Багриновецької АЗПСН – 700 тис. грн.;

4. Співфінансування придбання спеціалізованого автомобіля для КНП «Літинський районний центр ПМСД» - 70 тис.грн;

5. Придбання ДЮСШ сучасного автобуса Mercedes (на 18 місць) – 650 тис.грн.;

6. Для ремонтних робіт з облаштування дитячого садка в селі Селище – 1 мільйон 865 тисяч гривень;

7. На оздоровлення пільгових категорій дітей – 108 тис.грн.;

8. Придбання Дяківецькому відділенню стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання КУ «Терцентр Літинського району» пральної машини – 120 тис.грн.;

9. Придбання НВК I-III ст. села Малинівка енергозберігаючих вікон – 100 тис.грн.;

10. Співфінансування придбання житла для особи з числа дітей позбавлених батьківського піклування на території Багриновецької сільської ради - 90 тис. грн.

Загалом в поточному році з районного бюджету виділено на галузь медицини району – більше семи мільйонів гривень та на галузь освіти близько трьох мільйонів гривень.

Окрім того, фінансували ми з районного бюджету придбання ліків хворим на цукровий діабет, відшкодували витрати пов’язані з відпуском лікарських засобів безоплатно і на пільгових умовах, а також пов’язані з перевезенням та наданням послуг зв’язку пільговим категоріям громадян та інше.

Запорукою цього стала співпраця районної ради, райдержадміністрації, сільських та селищного голів з усіма гілками державної влади.

Наряду з реалізованими цьогоріч завданнями маємо й ряд проблемних питань, які не вирішуються або ж вирішуються частково.

Перше, на що я хотів би звернути увагу, це стан наявних водогінних мереж та їх відсутність в населених пунктах нашого району.

З кожним роком питання питної води стає все актуальнішим. Не секрет, що маємо випадки, коли в криницях знижується рівень води, а подеколи вона зникає взагалі. Очевидно, що без водопостачання не можуть цивілізовано існувати як приватний сектор так і заклади соціального спрямування. Звісно, на ці потреби необхідні суттєві кошти, яких бракує в місцевих бюджетах. Однак, поступовими кроками, озвучене вище питання реально вирішити. Кожного року Вінницька обласна та Літинська районна ради проводять конкурси розвитку територіальних громад. Окрім того, є чимало міжнародних проектів, у яких потрібно брати участь та залучати позабюджетні кошти. За приклад візьму побудований новий водогін в частині Літина в 2017 році. Кошти для будівництва надійшли з обласного, районного та селищного бюджетів. Тому сподіваюся, що керівники територіальних громад нашого району активізують роботу в цьому напрямку.

Наступне, це стан доріг. В поточному році на ремонт доріг було використано більше 11 мільйонів гривень з державного бюджету та понад шість мільйонів гривень з сільських бюджетів. Звісно, цього недостатньо.

Але потрібно визнати те, що власними силами здійснити необхідний ремонт мережі доріг району неможливо, а тих коштів, що надходять з державного, обласного та місцевих бюджетів явно не вистачає. І ця проблема буде існувати доти, поки ми не отримаємо реальної державної підтримки, як законодавчо так і фінансово. Сподіваюся, що в наступному році, анонсована урядом підтримка щодо ремонту доріг місцевого значення суттєво покращить ситуацію в цьому питанні.

Шановні депутати!

Декілька слів скажу про сміттєзвалища, які розповсюджуються на території району. Не дивлячись на те, що в населених пунктах та за їх межами систематично проводяться місячники з благоустрою, а також працівниками установ та організацій прибираються прилеглі території, несвідомі громадяни продовжують засмічувати узбіччя доріг та вивозити непотріб в лісосмуги. На мою думку, ця одвічна проблема вирішиться лише із запровадженням системи жорстких штрафних санкцій та можливо, законодавчо врегульованих виправних громадських робіт.

Досить гостро це питання стосується сміттєзвалища та спорудження сміттєсортувальної лінії поблизу смт. Літин. Сподіваюся, що новостворена Літинська ОТГ зможе, за підтримки районної та обласної влади встановити сміттєсортувальну лінію, що значно поліпшить екологічну ситуацію в районному центрі та сусідніх населених пунктів.

Радує те, що активну позицію у боротьбі із смітниками цьогоріч проявила наша молодь, яка неодноразово здійснювала прибирання стихійних сміттєзвалищ власними силами неподалік Літинського сміттєзвалища, в паркових зонах і не тільки, тим самим показувала приклад, як без сторонньої допомоги кожен з нас може зробити населені пункти району охайнішими. Щиро їм за це вдячний.

Шановні друзі, 2019 рік можна назвати роком виборів.

Відбулися Президентські вибори, позачергові вибори до Верховної Ради України, та вибори до Літинської об’єднаної територіальної громади, до складу якої увійшли селище Літин, села Садове та Селище, а згодом виявили бажання приєднатися до новоствореної ОТГ Бірківська та Малинівська територіальні громади.

Хоча цей рік, як в державі, так і в районі був дещо заполітизований вищезгаданими подіями, вважаю, що нам з вами вдалося зберегти стабільність та спокій, знайти порозуміння та приймати виважені рішення.

Я щиро вдячний усім депутатам за злагоджену роботу у співпраці з різними гілками державної влади над вирішенням проблемних питань наших територіальних громад.

Дякую за увагу!

« повернутися до списку новин